Tlačové správy

Tlačové správy

Štvorkárov je už viac ako pol milióna, najaktívnejší sú večer

Väčšina zákazníkov 4ky zjavne oceňuje výhodné ceny volaní a SMS. „Vysvetlenie je jednoduché - od príchodu na trh sme nezmenili cenu za minútu volania a SMS, ktorá je stále iba 4 centy a to ako doma, tak v celej EÚ. Naopak, po tretej minúte si Štvorkári medzi sebou volajú zadarmo a kredit im nikdy neprepadne,“ vysvetľuje výhody ponuky operátora jeho obchodný riaditeľ Ján Mrva.

Pozreli sme sa na to, kedy je hlasová prevádzka v 4ke mimoriadne čulá. „Priemerný hovor v našej sieti trvá minútu a 54 sekúnd. Štvorkári cez pracovné dni najviac telefonujú medzi štvrtou a piatou popoludní a potom ešte medzi siedmou a ôsmou hodinou večer. Cez víkend sa volá skôr večer,“ prezrádza Patrik Kollaroci, technický riaditeľ SWAN Mobile.

Už viac ako 46% zákazníkov 4ky však pravidelne dátuje. Najviac dátujúcich zákazníkov je tradične vo veľkých mestách – v Bratislave, Košiciach a Prešove, ale krajským mestám sekundujú aj menšie sídla ako Senec, Poprad, Prievidza a Martin.

Objem prenesených dát stúpol medziročne takmer trojnásobne, v čase špičky klienti 4ky spolu dosiahnu rýchlosť sťahovania z internetu presahujúcu 12 Gbps. Štvorkári sú aktívni hlavne večer, najviac dátujú medzi 19:00 a 20:00 hod. Až tretinu prenesených dát tvorí mobilné streamovanie videa.

Najpoužívanejšie zariadenia v sieti 4ky pochádzajú z dielne Huawei Technologies, okrem mobilných telefónov sem však patria aj rôzne druhy USB modemov na mobilné dátovanie. Spomedzi mobilov kraľuje medzi Štvorkármi Samsung s najväčším počtom svojich telefónov v sieti, ale medzi TOP 10 telefónmi, ktoré používajú zákazníci v sieti 4ky nájdeme až 5 rôznych modelov iPhone.

„Pol milióna zákazníkov nie je len veľký úspech, ale ešte väčší záväzok. Aj preto sme sa rozhodli natrvalo znížiť cenu za prenesený megabajt dát zo 4 na 1 cent. V budúcnosti sa chceme výraznejšie zamerať práve na našich existujúcich zákazníkov a už v priebehu niekoľkých dní im predstavíme ďalšie zlepšenie našich služieb, ktoré, ako veríme, povedie k ich väčšej spokojnosti a komfortu,“ uzatvára výkonný riaditeľ SWAN Mobile Martin Mosný.