VoLTE/ViLTE

VoLTE/ViLTE

Sme prví, ktorí spustili službu VoLTE pre širokú verejnosť. Sme prví, ktorí vám umožnili volať v HD kvalite, pričom hovor vďaka tejto technológii spojíme 4x rýchlejšie.

4ka potvrdzuje svoju povesť technologického priekopníka a svojim zákazníkom umožňuje využívať i absolútnu novinku ViLTE (Video over LTE), ktorá umožňuje okrem telefonovania v HD kvalite aj video hovory.

Buďte aj vy medzi prvými, ktorí vyskúšajú túto jedinečnú technológiu.

Prvotriedny zvuk v HD kvalite

Spojenie hovoru do 2 sekúnd

Iba 4 centy za 1 MIN hovoru


Čo potrebujem na volania cez VoLTE/ViLTE?

  1. Telefón podporujúci VoLTE/ViLTE s aktualizovaným firmware.
  2. SIM kartu Moja 4ka, ktorú si môžete kúpiť na každej pošte alebo v eshope.
  3. Aktívnu službu VoLTE/ViLTE. 

Ako si aktivovať službu VoLTE/ViLTE?

  1. Zaslaním SMS na číslo 900
    Aktivovanie služby - SMS v tvare VOLTE START
    Deaktivovanie služby - SMS v tvare VOLTE STOP
    Overenie stavu služby - SMS v tvare VOLTE STAV
    O úspešnom aktivovaní, deaktivovaní, alebo overení stavu služby VoLTE/ViLTE budete informovaný bezplatnou SMS správou do 5 minút.
     
  2. Prostredníctvom zákazníckej linky 4ky na čísle 0950 950 950 
    Služba VoLTE/ViLTE bude aktivovaná do 24 hodín od podania žiadosti.
    Pre kontrolu, či je zariadenie zaregistrované v systéme VoLTE/ViLTE 4ky, vytočte číslo *123.
    O úspešnom aktivovaní VoLTE/ViLTE budete informovaný bezplatnou SMS správou. 

Koľko stojí volanie cez VoLTE/ViLTE?

Za hovory v HD kvalite nezaplatíte nič naviac. Cena hovoru je na celom Slovensku iba 4 centy za minútu. Ak máte aktívny ktorýkoľvek z nových paušálov, čerpáte minúty priamo z neho. 

Najčastejšie otázky

VoLTE (Voice over LTE) je hlasové volanie cez 4G/LTE dátovú sieť, ktoré v súčasnosti predstavuje najkvalitnejší spôsob telefonovania. VoLTE je dostupné v 4G/LTE sieti 4ky, teda aktuálne pre viac ako 70% populácie. Pre VoLTE volania je potrebné mať zariadenie s podporou VoLTE v sieti 4ky.

Niektoré telefóny podporujú aj technológiu ViLTE (Video over LTE), čo je vlastne nadstavbová funkcionalita nad VoLTE umožňujúca okrem HD hlasového hovoru prenášať aj video medzi telefonujúcimi, čiže jedna sa o videohovor cez 4G/LTE sieť.

  • Vysoká kvalita hlasu v HD.
  • Spojenie hovoru prebehne do 2 sekúnd, ak obaja účastníci v sieti 4ka majú zariadenie podporujúce VoLTE hovory a aktivovanú službu VoLTE.
  • Zariadenie zostáva počas hovoru naďalej pripojené v 4G/LTE dátovej sieti. 
  • V sieti 4ka podporujeme plynulý prechod video hovoru z ViLTE do VoLTE a následne v prípade potreby do klasickej mobilnej telefónnej GSM siete podľa toho, kde sa aktuálne telefonujúci zákazník nachádza.

VoLTE si môžu aktivovať všetci zákazníci 4ky, ktorí využívajú službu Moja 4ka a majú zariadenie podporujúce VoLTE hovory na Slovensku. VoLTE je služba bez viazanosti a na jej využívanie nie je potrebné mať aktívny žiaden dátový balík. V prípade, ak má zákazník telefón podporujúci ViLTE (Video over LTE), tak aktivovaním služby VoLTE môže automaticky využívať aj ViLTE.

Dáta prenesené počas VoLTE hovoru za účelom prenosu hlasu nebudú účtované ani z kreditu a ani z aktivovaného dátového balíka. To isté platí aj pre ViLTE video hovory cez 4G/LTE. Ani tu dáta nebudú účtované ani z kreditu ani z aktivovaného dátového balíka.

Pre využitie všetkých výhod VoLTE hovorov je potrebné, aby obaja účastníci mali telefón podporujúci VoLTE hovory v sieti 4ky a aktivovanú funkcionalitu VoLTE. Ak má iba jeden účastník hovoru VoLTE zariadenie, tak u neho bude hovor zostavený cez VoLTE a druhý účastník hovoru bude prepojený štandardným spôsobom, nie cez VoLTE. Pre využitie funkcionality ViLTE (Video over LTE) je potrebné, aby obaja účastníci hovoru mali telefón podporujúci ViLTE. Ak druhá strana má len VoLTE telefón, hovor prebehne ako VoLTE hovor. Ak má druhá strana telefón nepodporujúci ani VoLTE, tak druhá strana bude prepojená štandardným spôsobom cez mobilnú GSM sieť.

Ak počas prebiehajúceho VoLTE hovoru nastane strata 4G/LTE signálu, hovor bude bez prerušenia pokračovať ďalej v 2G sieti 4ka, prípadne v sieti nášho obchodného partnera. Čiže ak počas VoLTE respektíve ViLTE hovoru zákazník vyjde z pokrytia, ktoré parametrovo vyhovuje pre daný typ hovoru, tak hovor bude plynule pokračovať v klasickej telefónnej sieti. Zjednodušene povedané, hovor bez prerušenia prejde z ViLTE do VoLTE a následne do klasickej GSM mobilnej telefónnej siete.

Okrem základnej podpory technológie VoLTE/ViLTE musí firmware telefónu obsahovať aj nastavenia umožňujúce využitie VoLTE/ViLTE v konkrétnej sieti konkrétneho operátora. Naša spoločnosť preto intenzívne spolupracuje s výrobcami zariadení na zabezpečení príslušných úprav firmware umožňujúcich využitie VoLTE/ViLTE v 4G/LTE sieti 4ky.

V súčasnosti môžete ViLTE v sieti 4ky využívať na nasledovných zariadeniach:
 

  • Samsung Galaxy Note 8 
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie N950FXXU3CRE5 alebo novším
  • Samsung Galaxy S7 edge
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie G935FXXU2ERE8 alebo novším
  • Samsung Galaxy S7
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie G930FXXU2ERE8 alebo novším
  • Samsung Galaxy J6
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie J600FNXXU1ARE4 alebo novším
  • Samsung Galaxy A6
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A600FNXXU1ARD7 alebo novším
  • Samsung Galaxy A5
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A520FXXS4CRE1 alebo novším
  • Samsung Galaxy A3
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A320FLXXU2CRE1 alebo novším
  • Samsung Galaxy J3 (2017) Duos
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie J330FXXU3ARC5 alebo novším

     

V súčasnosti môžete VoLTE v sieti 4ky využívať na nasledovných zariadeniach:
 

  • Samsung Galaxy Note 8
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie N950FXXU3CRE5 alebo novším
  • Samsung Galaxy S7 edge
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie G935FXXU2ERE8 alebo novším
  • Samsung Galaxy S7
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie G930FXXU2ERE8 alebo novším
  • Samsung Galaxy J6
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie J600FNXXU1ARE4 alebo novším
  • Samsung Galaxy A6
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A600FNXXU1ARD7 alebo novším
  • Samsung Galaxy A5
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A520FXXS4CRE1 alebo novším
  • Samsung Galaxy A3
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie A320FLXXU2CRE1 alebo novším
  • Samsung Galaxy J3 (2017) Duos
    telefón s aktualizovaným štandardným firmvérom verzie J330FXXU3ARC5 alebo novším
  • Huawei MATE 10 PRO 
    telefón vo všetkých pamäťových variantoch vrátane verzie pre dve SIM karty s aktualizovaným štandardným firmvérom BLA-L29 8.0.0.126(C432) alebo novším
  • Huawei P10
    telefón vo všetkých pamäťových variantoch vrátane verzie pre dve SIM karty s aktualizovaným štandardným firmvérom VTR-L29C432B171 alebo novším
  • ZTE V770
    stiahnite a nainštalujte si potrebný firmware, návod nájdete rovnako na našej stránke

VoLTE sa bude výrazne rozvíjať s pribúdajúcim množstvom kompatibilných zariadení a v budúcnosti bude predstavovať hlavný spôsob hlasovej komunikácie. VoLTE ponúka aj ďalšie funkcie, ako napríklad video cez 4G/LTE sieť (ViLTE).

1. Službu VoLTE/ViLTE si môžete aktivovať zaslaním SMS na číslo 900. 
Službu si aktivujete zaslaním SMS v tvare VOLTE START na telefónne číslo 900.
Službu si deaktivujete zaslaním SMS v tvare VOLTE STOP na telefónne číslo 900.
Stav služby si overíte zaslaním SMS v tvare VOLTE STAV na telefónne číslo 900.

O úspešnom aktivovaní, deaktivovaní, alebo overení stavu služby VoLTE/ViLTE budete informovaný bezplatnou SMS správou do 5 minút.

2. Službu VoLTE/ViLTE sprístupňujeme individuálne na základe žiadosti prostredníctvom telefonátu na Zákaznícku linku 950. Počas hovoru operátor overí, či máte k dispozícii telefón s podporou VoLTE/ViLTE v sieti 4ky a poskytne vám poradenstvo v súvislosti s aktiváciou VoLTE/ViLTE na vašom telefóne. Služba bude následne aktivovaná do 24 hodín. O úspešnej aktivácií služby budete informovaní SMS správou. Pre kontrolu, či je konkrétne zariadenie zaregistrované v systéme VoLTE/ViLTE 4ky, je potrebné zavolať na krátke číslo *123. Ak je dané zariadenie registrované vo VoLTE/ViLTE systéme 4ky, budete počuť hlásku o registrácii zariadenia.

V prípade, ak má zákazník telefón podporujúci ViLTE (Video over LTE), tak aktivovaním služby VoLTE môže automaticky využívať aj ViLTE.