Tlačové správy

Kvôli čomu ľudia najčastejšie volajú na zákaznícku linku?

Najviac ich zaujímajú produkty, prenos čísla a dáta

Operátori Zákaznickej linky 950 obslúžili za prvé štyri mesiace fungovania štvrtého mobilného operátora desiatky tisíc hovorov. Ľudia najčastejšie volali na zákaznícku linku v utorok medzi 15-16 hodinou. Najviac ich zaujímalo aktuálne produktové portfólio, spôsob ako si preniesť číslo či nastavenie dát. Mnohí zavolali len preto, aby vyjadrili sympatie spôsobu, akým nastúpil štvrtý mobilný operátor na trh. Rušno bolo aj na on-line chate.

„Oddelenie starostlivosti o zákazníka vybavuje denne stovky hovorov od našich súčasných, ale aj potenciálnych zákazníkov, ktorí nám volajú primárne kvôli tomu, aby získali informácie o našich produktoch a službách. Vzhľadom na tento veľký záujem zo strany zákazníkov zvažujeme spustiť predaj našich služieb aj prostredníctvom zákazníckej linky. Čiže záujemca si bude vedieť priamo cez telefón objednať službu alebo produkt, ktorý mu následne doručí kuriér podobným spôsobom ako pri objednávke cez e-shop,“ hovorí riaditeľ divízie obchodu a marketingu SWAN Mobile, a.s., Peter Helexa.

Zákaznícka linka 950 za prvé tri mesiace poskytla zákazníkom odpovede najčastejšie v týchto 3 oblastiach:

Produkty 4ky: Zákazníci sa na operátorov najčastejšie obracali s otázkami ohľadne kúpy SIM karty, mobilných telefónov či aktivácie služieb.

Prenos telefónneho čísla: Zhruba štvrtina 4károv prišla k štvrtému operátorovi so svojim pôvodným číslom. Návod na prenos čísla nájdu zákazníci aj na webe www.4ka.sk/prenos-cisla. Navyše už niekoľko dní si môžu zákazníci svoje číslo preniesť aj prostredníctvom e-shopu na 4ka.sk.

Dátovanie a signál: Aktuálne 4ka pokrýva svojou vlastnou LTE mobilnou sieťou už viac ako polovicu obyvateľstva Slovenska a pokrytie neustále rozširuje. Svojim zákazníkom ponúka dátový balík 4G GIGA, za gigabajt dát vo vlastnej sieti operátora na 30 dní zaplatia jedno euro. Pre náročnejších užívateľov je v ponuke aj balík 4G GIGA PLUS za 4 eurá, ktorý umožňuje surfovať po celom Slovensku aj v sieti zmluvného partnera. Dáta si je možné aktivovať prostredníctvom e-shopu, na pobočkách Slovenskej pošty, ale čoraz viac ľudí využíva možnosť aktivácie dátových balíkov aj zaslaním SMS správy v tvare 4G GIGA resp. 4G GIGA PLUS na krátke číslo 950.

Oddelenie zákazníckej starostlivosti rieši požiadavky zákazníkov aj prostredníctom online chatu, ktorý je dostupný na oficiálnej internetovej stránke operátora www.4ka.sk. Celkovo bolo takto obslúžených takmer 6-tisíc zákazníkov. Pracovníci zákazníckej linky vybavili aj vyše 4-tisíc požiadaviek cez kontaktné formuláre 4ky. Operátor sa snaží ísť s dobou a v rámci možností vybavuje žiadosti a otázky aj prostredníctvom sociálnej siete Facebook.

Najviac informácií o 4ke si však zákazníci zisťujú na pobočkách Slovenskej pošty, ktorá je hlavným distribučným kanálom operátora. Celkovo na nich od jeho štartu vybavili viac ako 47-tisíc žiadostí. Ľudia sa najviac pýtali na podrobnosti ohľadom prenosu telefóneho čísla. Zákazníkov zaujímali aj informácie o rôznych benefitoch.

Štvorkári môžu volať na Zákaznícku linku cez skrátené číslo 950 a zákazníci iných operátorov cez dlhý tvar 0950 950 950. Na toto číslo sa zákazník dovolá aj keď už nemá žiaden kredit. Rovnako bezplatne sa dostane aj na web operátora 4ka.sk, kde si ho môže dobiť. Surfovanie na webe operátora v prípade nulového kreditu nie je spoplatnené.

„Počet on-line chatov a telefonátov na zákaznícku linku neustále rastie, pretože rastie záujem zákazníkov o naše služby. Zároveň sa prostredníctvom týchto komunikačných kanálov pýtame našich zákazníkov, čo potrebujú, čo ich zaujíma, aby naše ponuky boli inšpirované ľuďmi,“ hovorí Peter Helexa. Ako dodáva, práve prostredníctvom oddelenia starostlivosti o zákazníka dostáva vedenie SWAN Mobile-u zaujímavé podnety, ktoré reflektuje aj v rozvojových plánoch na tento rok. „Veď vlani takto vznikol náš dátový balík 4G GIGA PLUS. Bol reakciou na časté dopyty našich dátujúcich zákazníkov.“