Do času, kým vybudujeme vlastnú mobilnú sieť na celom Slovensku, môžu naši zákazníci využívať naše služby aj prostredníctvom siete nášho obchodného partnera, v tzv. národnom roamingu. Od júna 2017 sa ním stáva spoločnosť Orange Slovensko, a.s.. Zmenu partnera si väčšina zákazníkov nevšimne a ak, tak len zlepšením našich služieb.
- Služby dostupné pre viac ako 99% obyvateľov SR
- Kvalitnejšia sieť takmer na celom území Slovenska
- Výhodná cena 5 centov za 1 MIN/SMS
- Super cena iba 1,4 centa za 1 MB
Ako sa zmena partnerskej siete dotkne zákazníka 4ky?
- Väčšina zákazníkov si túto zmenu ani nevšimne.
- Ceny všetkých služieb 4ky a aj obsahy balíkov a nových dátových paušálov ostávajú nezmenené.
- Orange Slovensko poskytuje zákazníkom 4ky možnosť volať, posielať SMS a dátovať vo svojej 2G sieti.
- V prípade, ak máte problém s pripojením do siete, skúste najprv reštartovať (prípadne vypnúť a zapnúť) svoj telefón.
- Ak máte nastavený manuálny výber siete, zmeňte si ho na voľbu „Automatický výber siete“.
Najčastejšie otázky
1. Ako sa dozviem, že sa zmenil partner a partnerská sieť 4ky?
O zmene partnera budeme našich zákazníkov včas informovať prostredníctvom médií, sociálnych sieti, Zákazníckej linky 950 a SMS. Nemusíte si preto robiť starosti s touto zmenou. Ak máte nastavený automatický výber siete, z vašej strany nie je potrebná žiadna aktivita.
2. Budú počas zmeny nefunkčné nejaké služby?
Počas zmeny nedôjde k žiadnym obmedzeniam služieb a teda ju nijako nepocítite. Všetky naše služby budú poskytované plynule a bez prerušenia.
3. Udeje sa zmena z večera na ráno?
Zmena partnera pre národný roaming sa udeje postupne počas niekoľkých dní, a to v období od 12. 06. 2017, počas ktorého budú všetky služby 4ky poskytované plynule a bez prerušenia. Je možné, že v rôznych regiónoch Slovenska budú zákazníci presmerovaní do novej partnerskej siete postupne, v rôznom čase. Počas týchto dní budú fungovať obe partnerské siete paralelne, to znamená, že ak aj ste v inej partnerskej sieti pre národný roaming ako druhý volaný účastník, vždy voláte na telefónne čísla 4ky po tretej minúte zdarma.
4. Budem si musieť na svojom telefóne nejako manuálne nastavovať prepnutie do siete Orange Slovensko?
K zmene dôjde automaticky. Nemusíte si nič v telefóne nastavovať, ak má telefón nastavený automatický výber siete. Ak máte náhodou nastavený manuálny výber siete, odporúčame na telefóne zmeniť to na automatický výber siete.
5. Zmenia sa ceny za poskytované služby?
V súvislosti so zmenou partnera pre poskytovanie tzv. národného roamingu 4ka nebude meniť ceny za poskytované služby.
6. Akou rýchlosťou môžem dátovať v sieti Národného partnera?
3G sieť je prvá sieť dizajnová pre vysokorýchlostne dátové prenosy. Na Slovensku vďaka technickým nadstavbám HSDPA prináša 3G sieť možnosť dátovania teoretickou rýchlosťou až 42Mbps. Predstavovala preto kvalitatívne veľký skok v kvalite dátovania oproti starším 2G sieťam. Na Slovensku má 3G sieť veľmi veľké pokrytie populácie, v našom prípade je jej signál dostupný pre 95% populácie Slovenska. Generačným následníkom 3G sieti je 4G / LTE sieť, ktorá umožňuje efektívnejšie využívanie frekvenčného spektra oproti 3G, dosahuje preto ešte vyššie rýchlosti ako 3G.
7. Aký si mám kúpiť dátový balík keď chcem dátovať takmer na celom Slovensku?
8. Bude aj naďalej možné zablokovať využívanie siete partnera?
V mobilných zariadeniach, ktoré túto možnosť poskytujú, si môžete aj naďalej zablokovať tzv. národný roaming. Zablokovať si ho môžete aj zavolaním na Zákaznícku linku 950 alebo pomocou SMS.
9. Dnes ráno som našiel telefón bez signálu a neviem sa prihlásiť do siete. Čo mám robiť?
Nastavte si automatickú voľbu siete a reštartujte svoj telefón. Ak to nepomôže, skúste si cez manuálnu voľbu siete nájsť sieť Orange Slovensko.
10. Aký je rozdiel medzi národným a medzinárodným roamingom?
V oboch prípadoch zákazník nevyužíva vlastnú sieť operátora, teda v tomto prípade 4ky, ale sieť niektorého zmluvného partnera. Medzinárodný roaming je služba, ktorú využívajú zákazníci po prekročení hraníc, teda primárne mimo územia Slovenskej republiky. Národný roaming využívajú zákazníci primárne na území Slovenska na tých miestach, kde ešte 4ka nestihla postaviť vlastnú sieť. Vďaka dohode s partnerom tak poskytujeme služby na celom Slovensku a sú dostupné pre 99% jeho obyvateľov.