Najčastejšie otázky

Najčastejšie otázky

Vyskúšajte nesledovné kroky:

1. Zrušenie všetkých blokovaní
- zavolajte na skrátené číslo #330*0000# (zrušenie všetkých blokovaní), ##002# (zrušenie všetkých presmerovaní), počkajte na potvrdzujúcu správu

2. Skontrolujte stav Vášho kreditu
- zaslním SMS v tvare SPOTREBA na číslo 950
- zavolaním na skrátené číslo *55# 
- online v Mojej zóne

3. Reštartujte zariadenie / krížový test (vyskúšajte SIM v inom zariadení)

Ak nepomôžu tieto kroky, napíšte nám cez online chat v čase od 08:00  do 18:00  alebo cez kontaktný formulár.

4ka nepodporuje staršiu technológiu MMS správ. Aj naďalej je možné v sieti 4ky MMS správy prijať na vašom mobilnom zariadení, v takom prípade vám príde SMS správa o doručenej MMS správe a odkaz na danú MMS správu s príslušným kódom. Aby bolo možné si danú MMS správu pozrieť je potrebné mať zapnuté mobilné dáta. Ak chcete odoslať MMS správu, rovnakú funkcionalitu vám poskytnú mobilné dáta, cez ktoré prenesiete ľubovoľné multimediálne súbory.

Vyskúšajte nesledovné kroky:

1. Skontrolujte stav Vášho kreditu
- zaslním SMS v tvare SPOTREBA na číslo 950 (ak nemáte dostatočný kredit nebudete môcť odosielať SMS správy)
- zavolaním na skrátené číslo *55#
- online v Mojej zóne

2. Skontrolujte vo Vašom zariadení číslo strediska SMS 
Na vašej SIM karte je prednastavené číslo SMS centra, prostredníctvom ktorého budete môcť posielať správy:

+421950900050 (ak sa nachádzate na Slovensku)
+336110000332000 (ak sa nachádzate v zahraničí)

V prípade manuálneho nastavenia postupujte podľa návodu uvedenom na tejto stránke https://www.4ka.sk/nastavenia-zariadeni

* Zmenu čísla strediska správ nie je potrebné upravovať manuálne, prebieha to automaticky pri prechode zo/do Slovenska. Ak nie je toto číslo správne nastavené, pravdepodobne nebude možné odosielať SMS správy.

3. Reštartujte zariadenie / krížový test (vyskúšajte SIM v inom zariadení)

Ak nepomôžu tieto kroky, napíšte nám cez online chat v čase od 08:00  do 18:00  alebo cez kontaktný formulár.

Vaše telefónne číslo sa vám zobrazí, ak zavoláte na číslo *#909#. Svoje telefónne číslo viete zistiť aj na vašej Zmluve so 4kou, prípade môžete prezvoniť iné zariadenie, ku ktorému máte prístup.

V akej sieti ste pripojení, si viete skontrolovať aj na displeji svojho telefónu, kde pri názve operátora, alebo pri ikone sily signálu je na väčšine telefónov zobrazený aj typ siete, napr. 2G (E), 3G (H, H+), 4G (LTE). Niektoré telefóny namiesto 3G zobrazujú symboly H / H+, čo predstavuje HSDPA nadstavbu 3G siete. Je to v poriadku, znamená to, že dátujete cez 3G sieť.

Ak ste prihlásený do 3G (ale aj 2G) siete nášho partnera na Slovensku, telefón môže zobrazovať aj symbol „R“ pri zobrazení sily signálu, čo symbolizuje národný roaming. Niektoré zariadenia (napr. iPhone, iPad) tento symbol „R“ nemusia zobrazovať, ale zobrazujú priamo názov siete, do ktorej je SIM karta prihlásená (napr. „Orange“). Závisí to od výrobcu telefónu. V každom prípade, ak vidíte na Slovensku na svojom telefóne zobrazený symbol 3G alebo “R”, ste pripojený cez sieť nášho obchodného partnera.

Upozornenie:
Ak máte zapnuté WiFi a ste aktuálne prihlásený do WiFi siete (doma, v práci, v kaviarni....), je možné, že sa Vám symbol 4G / LTE alebo 3G siete nezobrazí. Je to preto, lebo Váš telefón aktuálne pre datovanie používa WiFi, a nie mobilnú sieť. Akonáhle však WiFi na telefóne vypnete a mate zapnute datovanie cez mobilnú sieť, mali by ste na telefóne znovu vidieť symbol siete podľa aktuálnej dostupnosti  2G (E), 3G (H, H+) alebo 4G (LTE), podľa toho, do ktorej siete sa Váš telefón prihlásil. 

VoLTE (Voice over LTE) je hlasové volanie cez 4G/LTE dátovú sieť, ktoré v súčasnosti predstavuje najkvalitnejší spôsob telefonovania. VoLTE je dostupné v 4G/LTE sieti 4ky, teda aktuálne pre viac ako 70% populácie. Pre VoLTE volania je potrebné mať zariadenie s podporou VoLTE v sieti 4ky.

Niektoré telefóny podporujú aj technológiu ViLTE (Video over LTE), čo je vlastne nadstavbová funkcionalita nad VoLTE umožňujúca okrem HD hlasového hovoru prenášať aj video medzi telefonujúcimi, čiže jedna sa o videohovor cez 4G/LTE sieť. Buďte aj vy medzi prvými, ktorí vyskúšajú túto jedinečnú technológiu.

Čo potrebujete na volania cez VoLTE/ViLTE, jeho výhody, či spôsob aktivácie nájdete na stránke www.4ka.sk/volte.