Blog

Blog

Dostať sa do formy aj bez fitka vám pomôže každý mobil

Aj vy sa čoraz častejšie mračíte na svoje nadbytočné kilogramy? Ak sa chcete dostať do formy ešte pred letnými mesiacmi, namiesto drahého fitness centra vám pomôže obyčajný smartfón. Stačí sa viac hýbať. Podľa rôznych štatistík Svetovej zdravotníckej asociácie (WHO) neustále pribúda počet ľudí s nadváhou a obezitou. Ohrozené sú dokonca aj deti.

O príčinách by sa dalo špekulovať určite veľmi dlho: vysoký príjem cukru, tučné jedlá z fastfoodov a sedavý štýl života vďaka 8-hodinovému pracovnému času, ktorý väčšina Slovákov strávi na stoličke za počítačom, majú zrejme všetky svoj podiel.

Teória je však jasná a jednoduchá: ”Ak chceš chudnúť, tvoj kalorický výdaj musí byť väčší než príjem z potravy, nápojov a sladkostí počas celého dňa.”

Namiesto diét viac pohybu. A nemusí ísť práve o beh

Veľa zeleniny a málo tukov nemôže uškodiť, no podľa odborníkov by väčšine populácie stačilo len o trochu viac pohybu. A tým nemyslia hneď drinu vo fitnesscetrách alebo prešúchané bežecké tenisky.

Možno budete prekvapení, no medzi vôbec najefektívnejšie spaľovače energie sa radí obyčajná chôdza. Počas hodinovej prechádzky spotrebuje telo priemerného 70-kilogramového Európana 200 až 300 kalórií (837 až 1255 kJ) pri miernom tempe, teda rýchlosti 5 kilometrov za hodinu. Pridajte na intenzite a spálite viac.

Krokomer je v takmer každom mobile

Na relatívne presné meranie prekráčanej vzdielanosti počas dňa môžete využiť každý novší smartfón. iPhony od Apple ale aj Samsungy či Huaweie, ktoré u nás patria medzi najpredávanejšie, na to nepotrebujú inštaláciu žiadnej ďalšej aplikácie.

Medzi tými nainštalovanými od výrobcu, ktoré sú v systéme už po prvom zapnutí, hľadajte ikony s názvom Zdravie, S Health alebo podobné. V prípade Sony je to Lifelog.

Všetky dokážu odhadnúť počet krokov pomocou zabudovaného gyroskopu a akcelerometra, ktorý slúži hlavne na automatické otáčanie displeja alebo rozsvietenie obrazovky po vybratí z vrecka. Nespotrebúva teda takmer žiadnu energiu navyše.  

Krokomer v mobile

Už krátka prechádzka po večeri alebo cesta do a z práce pešo namiesto auta či MHD môže výrazne pomôcť zlikvidovať následky poslednej dobrej pizze alebo koláča ku káve.

Hotové zázraky sa však budú diať pri dovolenkovom objavovaní mestských centier alebo dlhšej víkendovej prechádzke so psom v najbližšom lese. Ak za hodinu prejdete 5 km, trojhodinové šliapanie bude znamenať 15 kilometrov v nohách a až 900 spálených kalórií (3768 kJ). To je takmer polovica odporúčaného kalorického príjmu a dva štandardné obedy spolu!

Krokomer v mobile

Nadšencom zdravej stravy môže pomôcť aj počítanie kalórií prijatých z jednotlivých jedál. Medzi najznámejšie aplikácie pre tvorbu takéhoto denníčka patrí obľúbený MyFittnesPal alebo české Kalorické tabuľky.

Zdielať článok:

Facebook Twitter Google