3 tipy, ako s mobilom v ruke poraziť stres

Prvý mesiac roka 2020 práve skončil. Ako sa cítite? Ste stále plní energie načerpanej počas niekoľkých dní voľna, alebo vás už opäť naplno zomlel kolobeh práce a všetkých povinností?

Pokiaľ ste si povzdychli, že to nie je ono, možno nastal čas zamyslieť sa, ako si rozvrhnúť čas lepšie, odpočívať a nájsť si pár chvíľ pre seba.

Prinášame vám pár tipov, ako na to!

Naučte sa dýchať a relaxovať

Problémom človeka žijúceho v 21. storočí je, že nedokáže vypnúť a nemyslieť vôbec na nič. Stále myslíme na veci, ktoré sme urobili, alebo niečo plánujeme. Konštantný tok informácií znamená stres, hoci si to možno nepripúšťame.

Vyskúšajte apku s jednoduchým názvom Breathe, alebo množstvo jej alternatív pre iOS či Android. Slúžia len na to, aby ste sa naučili správne dýchať. Postačí krátke 2-minútové cvičenie, počas ktorého zavriete oči a spravíte predpísaný počet hlbokých nádychov a výdychov.

Breathe app

Po niekoľkých dňoch tréningu zistíte, že podobné hlboké dýchanie ukľudňuje. A naučíte sa ho používať kedykoľvek, keď sa dostanete do stresu - v práci, alebo aj doma, ak rodina zase nebude poslúchať.

Vyšším levelom sú skutočné meditačné aplikácie Calm alebo Headspace. Ich základ je zadarmo. Potom sa síce platia, ale ponúkajú takmer nekonečné množstvo rôznych meditačných cvičení, ktoré vám pomôžu zvládnuť stres alebo lepšie spávať.

Možno sa nad slovom “meditácia” zasmejete, no nejde o žiadne spirituálne extravaganzy. Cieľom je len upokojiť váš mozog a trochu v ňom zorganizovať všetok chaos. To je niečo, v čom vám pozeranie filmov ani čítanie kníh nepomôže.

Meditácia - Calm & Headspace

Cvičte, no nie kvôli kondícii alebo naberaniu svalov

Už veľakrát sme vám odporúčali sadu aplikácií na chudnutie alebo zlepšenie postavy. Pokiaľ však celý deň sedíte v kancelárii, hlavným problémom budú vaše ramená a stuhnutý krk.

To rýchlo vyústi do bolestí hlavy, rozmazaného videnia alebo bežných problémov so sústredením a stresom.

Vykašlite sa na komplikované cvičebné plány. Zamierte na YouTube a nájdite si jeden jediný cvik, po ktorom budete cítiť najlepšie výsledky.

Jóga na stuhnutý krk

Skúste napríklad jógové cvičenia na krk alebo chrbát. Pomalé naťahovacie cviky vám na rozdiel od nepremyslenej záťaže v posilňovni nijako neublížia a riziko zranenia znížite na minimum.

Hľadajte však videá so skúsenými inštruktormi. Po anglicky vedieť nemusíte, postačí sledovať displej počítača alebo mobilu a robiť to isté.

Nevypaľujte si oči obrazovkou a sústreďte sa na to dôležité

V androidoch aj v iPhonoch dnes už nájdete nástroje, vďaka ktorým uvidíte, ako často svoj mobil používate. Možno tam nenájdete šokujúco vysoké čísla, no stále sa môžete hrať a skúsiť ich ešte znížiť.

V októbri 2019 Google zverejnil šesticu aplikácií zameraných na Digitálnu rovnováhu (edícia Digital Wellbeing). Jedna z nich - Post Box - odloží všetky notifikácie na vami stanovený čas a vy sa tak môžete sústrediť na to, čo naozaj potrebujete.

Post box - notifikácie na Androide

So 4kou nemusíte stresovať o dátach

Čo tak dať si elektronický detox a cez víkend mobil odložiť úplne? Nehanbite sa vypnúť zvonenie a aktivovať režim Nerušiť. Na všetko odpoviete až ráno, napríklad cestou do práce. Vďaka mobilnému internetu a dátam v celej SR totiž žiadnu Wi-Fi nepotrebujete a všetko vybavíte naozaj kdekoľvek.

Paušály Sloboda

Už paušál SLOBODA 100+ vám ponúka až 11 GB dát využiteľných kdekoľvek na Slovensku a k tomu 100 minút alebo SMS do všetkých sietí v SR a EÚ. Stáť vás bude len 8 eur mesačne!

Zdielať článok:

Facebook Twitter Google