TikTok vs. Netflix? Tieto appky ovládli pandémiu

Vlaňajší náhly príchod globálnej pandémie rýchlo zmenil naše každodenné návyky. Z kancelárií a osobných stretnutí sme zamierili na home office a začali používať celý rad nových aplikácií.

Na niektoré si dnes už nikto ani nespomenie, iné sú každodennou súčasťou našich životov doteraz. Ako ste na tom vy, a čo vám v mobile či počítači pribudlo?

Clubhouse

Parádny nápad, celosvetový ošiaľ a… trestuhodne premrhaná príležitosť na celosvetový úspech po vzore Facebooku či YouTube. 

Clubhouse mal slúžiť na náhradu obľúbených konferencií a prednášok, takže zaujal aj tých najlepšie platených manažérov a podnikateľov túžiacich po networkingu a ďalšom vzdelávaní. 

Služba je založená na miestnostiach, kde môžu speakeri rozprávať naozaj o čomkoľvek a “poslucháči” buď trpezlivo načúvajú, alebo kladú vlastné otázky.

Lenže vývojári absolútne nezvládli monetizáciu – inak povedané, múdri ľudia tam mesiace rozprávali výhradne zadarmo, čo dlhodobo určite nemohlo fungovať. Predaj lístkov na tzv. talky neexistuje doteraz, rovnako ako možnosť počúvať prednášky zo záznamu. Clubhouse sa tak kdesi stratil a je jasné, že o ňom budeme počuť čoraz menej.

Clubhouse

Zoom

Kto za posledný rok aspoň raz nepoužil Zoom, pravdepodobne nepracuje v žiadnej väčšej firme. 

Úspech aplikácie na videohovory je veľkým prekvapením, veď niečo podobné už roky ponúka aj Skype, Slack alebo služba Teams. A Zoom vlastne funguje už od roku 2013, len nutnosť pracovať z domu spôsobila jeho náhly globálny rast. 

Full HD video, možnosť nahrávania meetingov, zdieľania obrazovky a pripojenia až 100 účastníkov na maximálne 40 minút – Zoom naozaj ničím výrazne neprevyšuje konkurenčné služby.

Jeho úspech však môže spočívať v tom, že na home office skončili aj ľudia, ktorí sa predtým žiadneho videohovoru nezúčastnili. Známe a v biznise rozšírenejšie platformy tak nepoznali. 

Zoom

Netflix

V marci 2020 zažili streamovacie platformy neuveriteľný rast. Medziročný nárast bol podľa IndieWire až 85 %. Skrátka, filmy a seriály sme doma začali hltať tak, ako nikdy predtým.

Pamätáte si ešte na správy, ako musel Netflix a YouTube dočasne znížiť maximálnu kvalitu videí, aby celosvetový internet úplne neskolaboval?

Paradoxom je, že hoci používatelia pribúdali, nový obsah ani veľmi nie, viaceré seriály totiž boli odložené, keď štáby počas lockdownov a obmedzení nemohli nakrúcať. Rast počtu nových predplatiteľov sa teraz spomaľuje

Ako ste na tom vy? Pokračujete vo všetkých začatých seriáloch, alebo ste už Netflix dávno odhlásili? 

Netflix

E-shopy s elektronikou, potravinami a oblečením

Reštaurácie, kaderníctva, fitness centrá, kaderníctva či kaviarne to mali naozaj ťažké. No obchody s potravinami, lekárne a prakticky všetky e-shopy fungovali na plné obrátky a kuriéri absolútne nestíhali.

Veríme, že vlani ste toho v e-shopoch viac, než kedykoľvek predtým, nakúpili aj vy. Appky ktorých obchodov ste otvárali najčastejšie?

TikTok

Nedá sa ubrániť dojmu, že Facebook už mladých veľmi nezaujíma. Najrýchlejšie rastúcou sociálnou sieťou je dnes TikTok.  

Áno, kedysi bola plná tanečných videí a srandičiek, dnes tam však majú svoj profil aj známi YouTuberi alebo spravodajské stanice.

Len do polovice roka 2020 TikTok nabral o 75 % viac používateľov. Podľa Forbesu navyše služba veľmi dobre zarába – infuencerom sa tam čoraz viac oplatí riešiť spolupráce a firmám (aj tým slovenským) zas platiť inzerciu na svoje služby a produkty. 

Z cieľovej skupiny 15-25 ročných sa občas môžete smiať, ale budú to práve oni, kto už čoskoro začnú ovplyvňovať svet okolo nás. 

TikTok

Tinder, Badoo a zoznamkové appky

V marci minulého roka zaznamenal Tinder rekord, keď v jeden deň používatelia “svajpli” svoju potenciálnu polovičku až tri miliardy krát. Tento pohyb slúži na vyjadrenie záujmu a keď sa obe strany zhodnú, môžu si začať písať… 

Zvyšok je už len na nich a počas zúriacej pandémie so zatvorenými kanceláriami, klubmi a verejnými podujatiami to bol pre mnohých jediný spôsob, ako spoznať niekoho nového. 

Stretnutie tvárou v tvár však museli odložiť na neskôr, alebo dodržiavať všetky platné obmedzenia. 

Tinder

4ka je na poriadny nárast presurfovaných dát pripravená

Počas pandémie musel internet používať takmer každý a objem presurfovaných dát dosahoval poriadne gigabajty! So 4kou to však nebol problém vlani, a nie je ani dnes. 

Pre naozaj náročných máme neobmedzený nový paušál SLOBODA ∞ + DÁTA NAVYŠE, ktorý vás pri automatických úhradách priamo z platobnej karty vyjde len 20 eur na 30 dní. 

Surfovať a pracovať cez mobil tak môžete s ním naozaj donekonečna. 

Zdielať článok:

Facebook Twitter Google